Jdi na obsah Jdi na menu
 


3. Myšlenková mapa (25. 3. 2020)

25. 3. 2020

Ahoj holky a kluci z naší třídy 3. B!

Moc vás všechny pozdravuju! Doufám, že i v těchto náročných dnech máte často z něčeho radost, zasmějete se a alespoň něco ze školních úkolů vás trochu baví. To bych si moc přála.  :-)

Jako další námět k zajímavé dobrovolné práci vám píšu postup k vytváření myšlenkové mapy. Myšlenkovou mapu jsme zkoušeli nedávno. Myslím si, že většinu z vás docela bavila.

3. námět dobrovolné činnosti - MYŠLENKOVÁ MAPA

Základní poznatky o myšlenkových mapách čerpám z knihy Myšlenkové mapy pro děti, kterou napsal Tony Buzan.

Kdo chce, může si sestavit myšlenkovou mapu svých nejlepších kamarádů a věcí, které dělají nejraději. Myslím, že jsem vám ji i ukazovala ve zmíněné knížce... Určitě si také vzpomenete, jak jsme dělali myšlenkovou mapu Strom. Ta nám pak pomáhala třídit nápady do výtvarné soutěže se stejným názvem.

A teď už návod k vytvoření myšlenkové mapy s názvem KAMARÁDI, kterou si někteří z vás už také zkoušeli. 

1. Vezměte si papír (nejlépe zatím velikosti malé čtvrtky) a položte si ho na šířku.
2. Do středu papíru umístěte vaše jméno, nebo se do tohoto středu nakreslete.
3. Pro každého kamaráda nakreslete čáru vycházející ze středu. K čarám připište jména kamarádů.
4. Na konci každé této klíčové čáry nakreslete obrázek příslušného kamaráda.
5. Potom nakreslete kratší čáry vycházející z konců klíčových čar, jednu pro každou věc, kterou rádi dělají.
6. Pro každou zálibu nakreslete malý obrázek nebo jen napište, o jakou zálibu se jedná.
7. K jednotlivým kamarádům můžete postupně přiřazovat další věci, třeba datum narozenin, svátku nebo bydliště...

Pro větší názornost jsou na konci návodu obrázky.

Když si tuhle myšlenkovou mapu vytvoříte a někde si ji vystavíte, budou kamarádi zase alespoň trochu s vámi.

Myšlenkovou mapu s názvem Strom jsme dělali pomocí "bublin". Myslím, že i to bylo fajn.

Každý si myšlenkovou mapu může přizpůsobit. Cílem je zapamatovat si věci, které na ní jsou a hlavně je dát do správných souvislostí. (Když si zapamatuješ narozeninové datum, ještě to nestačí, musíš přece vědět ke komu ty narozeniny patří!) Takže obrázky, barvy, různé propojování...Vámi tvořené myšlenkové mapy by vám mohly pomáhat při vybavování učební látky. Takže kdo má chuť a čas, může začít. (Nezapomeň si myšlenkovou mapu uschovat, třeba ji budeš chtít ve škole ukázat ostatním.)

20200324_222134.jpg 
Obrázek z knížky Myšlenkové mapy pro děti

20200324_210910.jpg
Zjednodušená mapa pomocí "bublin"

Nakonec ještě odkaz na jedno pexeso

Mějte se pěkně, čtěte krásné knížky a hlavně buďte hodně zdrávi.
Stáňa Němcová